×
banner
NewsLatter

לייעוץ והכוונה : 072-3954738

    img
    cover cover

    כל פתרונות הנגישות

    יצירת קשר


    קצת על החוקים והתקנות הנוגעים לאנשים עם מוגבלויות


    בעשור האחרון, חלה התקדמות משמעותית בפיתוח שירותים, חקיקה והעלאת המודעות כלפי אנשים עם מוגבלויות. כך, לצד אמנת האו"ם לזכויות אנשים עם מוגבלויות, החלו רבים להכיר בחשיבותן של זכויות אלו, ובחובתם לסייע לאוכלוסייה זו לנהל אורח חיים תקין ולהשתלב בחברה ככל האפשר.

    עליכם להבין, שלמרות המאמצים שנעשים לשלב את בעלי המוגבלויות בחברה, עדיין ישנם קשיים מערכתיים עליהם יש להתגבר על מנת לבצע את המשימה בשלמותה. על מנת להתגבר על קשיים אלו, נוסחה בשנת 2006 אמנת האו"ם בדבר זכויותיהם של אנשים עם מוגבלויות. זו נחתמה על ידי מדינת ישראל שנה לאחר מכן, ואושררה בשנת 2012.

    בין החוקים המרכזיים שנחקקו בשנים האחרונות ועוסקים בשילוב אנשים עם מוגבלויות; צו ההרחבה לעידוד והגברת התעסוקה של אנשים עם מוגבלות (2014), הרחבת התקנות לגמלת ילד נכה (2012), תקנות הנגישות (2009) ויישום הדרגתי עד 2022 (עד 2017 נכנסו לתוקף תקנות בתחומים: מוסדות חינוך, בנייה, תשתיות, ביטוח, מקומות ציבוריים, שירות, תקשורת, אתרי אינטרנט, תחבורה ציבורית, הכשרה מקצועית, התגוננות אזרחית, שירותי בריאות, השכלה גבוהה), חוק זכויות תלמידים עם לקות למידה (2008), חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (2008), ועוד רבים אחרים.

    ההערכה היא, שנכון לשנת 2018 חיים בישראל כ- 704,300 איש בגילאי עבודה (18-67) להם יש מוגבלות המוגדרת בבעיה בריאותית שמפריעה להם לקיים שגרה יומיומית תקינה. מתוכם, 4.2% לקויי ראייה, ו- 3.7% לקויי שמיעה.
    לשמחתנו, כיום נעשים מאמצים מרובים לפיתוח חידושים טכנולוגיים שמטרתם להקל על חייהם של אנשים עם מוגבלויות. לצד עובדה זו, עיריות ומועצות אזוריות נרתמות למאמצים אלו, ויוצרות עבור אזרחיהן בעלי המוגבלויות סביבה נגישה ונעימה יותר. כך, כאשר מתקיימים אירועים, הצגות, מופעים וטקסים – לא יישאר אחד שלא יוכל ליהנות ולהשתתף בהם!

    חברת מהלב עוסקת בהנגשת אירועים ומקומות ציבוריים עבור ציבור לקויי הראייה והשמיעה. כאשר אירוע מתקרב ניתן ליצור עמנו קשר! זמן קצר לפני תחילת האירוע, יגיעו נציגנו לשטח, יקימו את העמדה ויכינו את המכשור בהתאם לצרכי המקום, ואתם תוכלו להיות רגועים ובטוחים שכל אדם שיבקש לקחת חלק באירוע שלכם, יוכל לעשות זאת ללא כל קושי.

    השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם


      בין לקוחותינו

      curve