×
banner
NewsLatter

לייעוץ והכוונה : 072-3954738

    img
    cover cover

    כל פתרונות הנגישות

    יצירת קשר


    הנגשת אתרי אינטרנט על קצה המזלג


    בשנת 2013, התווספו תקנות חדשות לאלו העוסקות בנגישות. התקנות החדשות הללו מחייבות כל אדם המספק שירות לציבור, להנגיש גם את השירותים שהוא מעניק באמצעות רשת האינטרנט. זאת במטרה לאפשר לאנשים עם מוגבלויות שונות לצרוך את השירותים באופן זהה ושווה לאנשים ללא מוגבלות.

    להלן מספר דגשים שעל בתי עסק לדעת בנוגע להנגשת אתרים:

    1. על מי חלה חובת ההנגשה – אלו המעניקים שירותי בריאות, בידור, חינוך, השכלה, פנאי, רווחה, דת, אנרגיה ועוד. כל בית עסק שמטרתו להעניק שירות ציבורי לכלל הציבור מחויב להנגיש את שירותי האינטרנט שלו.
    2. לא רק אינטרנט – החוק בעצם מכסה את כל השירותים הנלווים לו. כלומר, לא מדובר רק בהנגשת אתרי האינטרנט כי אם גם בהנגשת האפליקציה, המסמכים, וכל מידע אחר הניתן מחוץ לסניף הפיזי של בית העסק.
    3. מה לגבי פטור? – ישנם מקרים בהם ניתן לקבל פטורים ו\או הקלות בחובת ההנגשה של שירותי האינטרנט. במקרה אחד ניתן לקבל את ההקלות או הפטורים בשל נטל כלכלי כבד מידי, כלומר ההוצאה בגין הנגשת אתר האינטרנט עלולה להיות יקרה מידי עבור העסק. על פי מדיניות הנציבות, יינתן הפטור רק לעסקים שמחזור ההכנסות ההמוצע בשלוש השנים הקודמות להגשת הבקשה הינו מתחת ל-500 אלף ₪. במקרה נוסף ייתכן פטור במקרה בו לא ניתן להנגיש אלמנט מסוים בשירות האינטרנטי. הפטור הנ"ל יינתן על ידי 'מורשה נגישות' המוסמך על ידי משרד המשפטים להעניק פטורים והקלות לבתי עסק.
    4. והצהרת נגישות? – כמובן שבנוסף להנגשה, יש להטמיע באתר האינטרנט הצהרת נגישות המפרטת את התאמות הנגישות שבוצעו. זו תפורסם בהתאם לתקן הישראלי ועליה לכלול את הפרטים הבאים: תאריך כתיבה ועדכן הצהרת הנגישות, פרטי איש קשר (רכז נגישות) ופרטי יצירת קשר במקרה בו ישנו היעדר התאמה בנגישות, פירוט לגבי רמת הנגישות באתר, תיאור כל פטור או הקלה שניתנו לעסק, ועוד.

     

    עליכם להבין, כולם משתמשים היום באינטרנט ואין כל סיבה לחסוך מאף אחד את הזכות ליהנות ממה שיש לטכנולוגיה המתקדמת להציע לנו.

     

     

     

    השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם


      בין לקוחותינו

      curve