×
banner
NewsLatter

לייעוץ והכוונה : 072-3954738

    img
    cover cover

    כל פתרונות הנגישות

    יצירת קשר


    הנגשת מקום עבודה לרופא עם לקות שמיעה


    משרד הכלכלה – המטה לשילוב אנשים עם מוגבלויות במקום העבודה מסייע לבתי עסק וארגונים להתאים את סביבת העבודה לעובד עם מגבלה ומעניק מענקים לצורך כך. כחלק מהתהליך נדרש הפונה לליווי ואישור של מורשה נגישות לביצוע התאמות.  מועמדים עם מוגבלות ועובדים עם מוגבלות זכאים להתאמות סבירות הנדרשות מחמת מוגבלותם. מועמדים עם מוגבלות זכאים להקלות או להתאמות הנחוצות כדי שיוכלו לקיים את מבדקי הקבלה; עובדים עם מוגבלות זכאים להתאמות הנחוצות להם כדי לבצע את תפקידם או לתפקד במקום עבודתם – הכל כאמור בהנחיות נציבות שירות המדינה, ובפרט בפרק 35.2 לתקשי"ר.

    המקרה המוצג להלן מומן באמצעות תקציב מיוחד של הביטוח הלאומי.

    בישראל כ-120,000 רופאים הפוגשים מידי יום מאות אלפי מטופלים במסגרת בתי החולים, קופות חולים, מרפאות וקליניקות. אנשים עברו הכשרות ולימודים רבים עד שהותר להם לטפל בציבור הרחב. האחריות המנוחת עלך כתפיהם של הרופאים הינה רבה – זיהוי של בעיה והגשת הטיפול המתאים למטופל.

    דר' א. סיים את לימודי הרפואה בהצטיינות, והחל את עבודתו בבית החולים, בשל שמיעה חלקית הוא נעזר בשתל קוכליארי שהושתל בגופו. על מנת לאפשר השתלבות במקום העבודה הוחלט על ביצוע נגישות עבורו באמצעות תקציב מיוחד של הביטוח הלאומי.

    בכפוף להחלטת הביטוח הלאומי בוצע סיור במחלקה וליווי ללמידת הצרכים של דר' א. בעבודתו. הסיור בוצע בהשתתפות מורשת הנגישות של הביטוח הלאומי, המנהלים הישירים וצוות העבודה של דר' א. לאחר אבחון הצרכים נבנתה תוכנית להנגשת מקום עבודתו.

    קושי ראשון התגלה ביכולת השימוש בסטטוסקופ קלאסי. לאור השתל הקוכליארי בו משתמש דר' א. לא ניתן היה להניח את אוזניות הסטטוסקופ ע"ג אוזניו של הרופא ולאפשר לו לשמוע את הלמות ליבו ונשימותיו של המטופל. הפתרון בו השתמש עד כה, היה הצמדת האוזניה אל המיקרופון של השתל הקוכליארי הה חלקי ואינו יעיל.
    על מנת לאפשר לדר' א. להעזר בסטטוסקופ, הוזמן עבורו סטטוסקופ ייחודי ומוגבר לשימושם של רופאים עם מגבלת שמיעה. לסטטוסקופ בוצעה התאמה לשתל קוכליארי. כך יוכל דר' א. לתת את הטיפול הראוי והנכון למטופליו.

    אתגר נוסף זוהה בחדר הרופא, בקושי לשמוע את המטופל ולשוחח בטלפון. על מנת לאפשר נגישות בחדרו של הרופא הותקנה מערכת שמע לקליטת דבריו של המטופל ישירות אל השתל הקוכליארי וטלפון מוגבר וייחודי לאנשים עם מגבלת שמיעה.

    פתרון נוסף נדרש בעת ביקורי רופא במחלקה, לשמוע את דברי המטופל ומשפחתו ולאפשר לצוות לקרוא לרופא בעת הצורך. גם כאן הותאמה מערכת שמע ניידת שניתנת לנשיאה ע"י הרופא בעת הסיור ומערכת התרעה ניידת מהבהבת ורוטטת לזיהוי קריאת האחיות גם בעת סיור ברחבי המחלקה.

    נושא אחרון שזוהה וטופל היה הקושי לשמוע בעת דיונים, פגישות צוות והרצאות. לצורך כך הותקנה בחדר ההתכנסויות של הצוות מערכת לולאת השראה כולל מיקרופון לקליטת דברי המשתתפים ושידור השראתי אל השתל הקוכליארי של הרופא.

    התקנת הציוד וביצוע הנגישות במקום עבודתו של דר' א. הסתיימה בהצלחה ולשביעות רצונם של המשתמש, הצוות והמטופלים.

    מהלב הנגישה עשרות מקומות עבודה לטובת עובדים עם לקויות שונות בסיוע משרד הכלכלה וגופים אחרים, לקישור לאתר משרד הכלכלה לחץ כאן.

    השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם


      בין לקוחותינו

      curve