×
banner
NewsLatter

לייעוץ והכוונה : 072-3954738

    img
    cover cover

    כל פתרונות הנגישות

    יצירת קשר


    הנגשת בתי מלון ובתי הארחה


    ביצוע הנגשת בתי מלון ובתי הארחה

    במדינת ישראל כ- 1,500,000 איש עם מוגבלות – פיסית, חושית או קוגניטיבית. אנשים אלו על אף מגבלתם מנהלים אורח חיים פעיל – עובדים, מבלים, צורכים שירותי בריאות, תרבות ופנאי ומנהלים חיי משפחה. ציבור האנשים עם מוגבלות הינו חלק מציבור הצרכנים לכל דבר. לציבור הנופשים הישראלים יש לצרף מאות אלפי תיירים הפוקדים את ישראל מידי שנה, רובם מבוגרים וחלקם ללא ספק אנשים עם מוגבלות. כבית עסק ישנה חשיבות גבוהה ביותר למיתוג העסק כנגיש וכמזמין גם עבור אנשים אלו, בני משפחתם ומכריהם שיעדיפו לצרוך שירותים ומוצרים מבית עסק נגיש. עסק נגיש = עסק מרוויח.

    מעבר לכך רווחת מגמה שלסובלות, מחויבות חברתית ועזרה לקהילה. עסקים ומוסדות הפותחים דלתם לטובת אנשים עם מוגבלויות – כמועסקים וכלקוחות, נתפסים כחדשניים, חברתיים ונעימים וגם אנשים שאינם בעלי מוגבלויות מעדיפים לבחור בהם.

    על מנת להסיר את המגבלות העומדות בפני ציבור רחב זה ולהעמיד בפניהם את האפשרויות העומדות בפניי כלל הציבור, נחקק חוק הנגישות לאנשים עם מוגבלויות תחת עיקרון – חוק השוויון. החוק מאפשר לאנשים עם מוגבלויות להוכיח ולהציג את יכולותיהם באופן שווה ומכובד ולנהל את חייהם כחבריהם. תקנות הנגישות המלוות את החוק הינן הנחיות הביצוע של החוק. כספק שירותי הארחה ונופש הנכם נדרשים לעמידה במקבץ תקנות נגישות, ביניהם תקנות נגישות השירות בכלל ופרק ט"ז – שירותי הארחה בפרט. להלן טכנולוגיות שיסייעו לכם לעמוד בתקנות;

    מערכת הכוונה קולית (שלט קולי) STEP HEAR  מאפשרת לאדם בעל מגבלת ראיה לקבל מידע והכוונה ולהתמצא במרחב אליו הגיע באופן עצמאי, באמצעות מידע הנמסר לו בערוץ הקולי. המערכת מעניקה לאדם את הבחירה האישית באם לקבל את המידע מהמערכת בהתאם לרמת ההיכרות שלו עם המקום אליו הגיע.
    אדם עם מגבלת ראיה מחזיק בידו שלט אלחוטי המזהה את קיומה של המערכת בסביבתו ומתריע באמצעות רטט ו/או צפצוף. במידה ומחליט לקבל את המידע, ילחץ על אחד משלוש הלחיצים על גבי השלט ויפעיל את השלט הקולי המותקן במקום. הודעת מידע והכוונה תושמע ותלווה את המשתמש למחוז חפצו, כל זאת תוך שמירה על כבודו. המערכת עונה לתקנות מבנה קיים (תקנה 16.ב.2 – הכוונה) "אפשר שבמקום סימן מוביל… אמצעים להכוונה קולית".

    מערכת שמע השראתית לעמדת קבלה / שירות LOOP HEAR לצורך מתן שירות לאדם עם מגבלת שמיעה הפונה לעמדת הקבלה. המערכת קולטת את דברי הפקיד ומשדרת אל מכשירי השמיעה במצב "T"  של הלקוח, כל זאת תוך סינון רעשי רקע והדגשת צלילי הדיבור לשמיעה והבנה של הנאמר. למערכת שפופרת לשמיעה אקוסטית לאנשים שאין בידם מכשירי שמיעה במצב "T".  המערכת עונה לתקנות נגישות השירות (תקנה 18.ג' – עמדת שירות) "בעמדת שירות פתוחה או בעמדת שירות סגורה… תמצא מערכת עזר לשמיעה מסוג לולאת השראה, הכוללת בנוסף מיקרופון חיצוני ואפשרות חיבור אוזניות".

    ערכת עזר לשמיעה להשאלה לאורח עם מגבלת שמיעה למשך שהותו במלון. המערכת כוללת עזרים לשימושו של האורח: מערכת התרעה להשכמה, צלצול טלפון, צלצול בדלת ואזעקת שריפה, טלפון מוגבר ונגיש לאנשים עם מגבלת שמיעה וראיה ומערכת שמיעה לצפיה בטלויזיה בעת השהות בחדר ולצפיה במופעים באולם. הערכה תואמת את תקנות נגישות השירות, סימן ט"ז שירותי הארחה (תקנה 80 ערכת עזר לשמיעה) "החייב בביצוע התאמות נגישות לשירותי הארחה יחזיק ערכות עזר לשמיעה, יספקן ויתקינן…"

    מערכת זימון שירות נגישCALL HEAR  למתן האפשרות לאורח עם מוגבלות לבקש את עזרת הצוות. המערכת מתאימה לאנשים עם מגבלה פיסית אך יכולה לתת מענה לכל אדם בעל קושי קבוע או ארעי.  ניתן להיעזר במערכת  לצורך פתיחת דלתות, עזרה בליווי האורח או קריאת חירום, בכל אחד מהמקרים תופעל יחידת שירות ונורית זיהוי תדלק לסימון אזור הקריאה. המערכת מאפשרת שירות נגיש ובטיחותי לאנשים עם צרכים מיוחדים. המערכת עונה לתקנות נגישות השירות, פרק ח' – התאמות נגישות בשירותי מסחר (תקנה 52.א)

    מערכת שמע אישית לאולם מופעים / אירועים / חדרי דיונים, מערכת שמע אישית המתחברת אל מערכת ההגברה של האולם ומשדרת לאוזניות ומקלטים המצויים בידי אורחים עם מגבלת שמיעה. המערכת תואמת את האוזניות לטלויזיה, כך אורח עם מגבלת שמיעה יכול להנות מאותן אוזניות גם במופעים והאירועים המתקיימים באולם במלון. המערכת תואמת את תקנות נגישות השירות, סימן ט' שירותי אירועים בפני קהל (תקנה 54.2.א שירותי ארועים בפני קהל) "נערך אירוע במקום שנעשה בו שימוש באמצעי הגברת קול, יספק מערכת עזר קבועה לשמיעה…"

    השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם


      בין לקוחותינו

      curve