×
banner
NewsLatter

לייעוץ והכוונה : 072-3954738

    img
    cover cover

    כל פתרונות הנגישות

    יצירת קשר


    הנגשת אירועים ציבוריים – טקסי המכביה


    תקנות נגישות השירות מייחסות פרק שלם לביצוע הנגישות לאנשים עם מגבלות באירועים ציבוריים מתוך הבנה שאנשים עם מגבלות מעוניינים לקחת חלק באירועים ולחוות את ההוויה באירוע. תקנות נגישות השירות 2012, סימן ט' "שרותי אירועים לפני קהל" קובעות על מי חלה האחריות לנגישות אירוע: "על מפיק האירוע, בעל המקום או הסוחר ביחד או לחוד לדאוג לבצע נגישות לאנשים עם מוגבלויות" (סעיף 53).  הנחיות מפורטות לביצוע נגישות מצויינות בהמשך הפרק (סעיפים 54-59).

    בחודש יולי האחרון נערכו משחקי המכביה ה-19. מטה המכביה לקח על עצמו לבצע את הנגישות לאנשים עם מוגבלויות בטקסי הפתיחה והנעילה באצטדיון טדי בירושלים. לאירועים הוזמנו אנשים עם מגבלת ראיה ועיוורון, אנשים עם מגבלת שמיעה ואנשים עם מגבלה קוגנטיבית.

    לצורך ביצוע הנגישות חולקו לצופים אוזניות אלחוטיות ייחודיות שחוברו לעמדת שדרן, שנשכר במיוחד לטקסים. השדרן תיאר לפרטי פרטים את הנעשה באיצטדיון, תיאר את המשלחות, הצבעים, הביגוד והתפאורה וסיפק לצופים תמונה מלאה של האירוע. שילוב הפרטים, עם הקולות מהקהל, המוסיקה, הנפת הדגלים והפנסים אפשר לאנשים לחיות את האירוע ולהנות ממנו לפחות כמו יתר הצופים בקהל.

    האוזניות שחוברו גם למערכת ההגברה אפשרו לאנשים עם מגבלת שמיעה לשמוע בבירור את הנחיית הטקס והנאומים, על אף הרעשים והתנאים האקוסטיים הקיימים באיצטדיון. אנשים שהשתמשו במכשירי שמיעה במצב "T" יכלו להניח את האוזניות על האוזניים ולשמוע את הנאמר באמצעות מכשיר השמיעה.

    גם אנשים עם מגבלה קוגנטיבית יכולים היו להנות מהאירועים, ההנחיה הברורה ורבת התיאורים של הקריין אפשרה גם להם להבין את הנעשה תוך ביטול המולת הקהל באצטדיון, שבימים רגילים היתה עלולה ליצור עבורם לחץ ואי נוחות.

    בין הצופים בקהל פגשנו צעירה כבת 20 המלווה באביה, הצעירה סובלת ממגבלה פיזית קשה מרותקת לכיסא גלגלים ומתקשה גם בראיה. האב הניח על אוזניה את האוזניות ונפעם מהתגובות הנרגשות של הצעירה. גם עבורה הייתה החוויה מרוממת ונפלאה.

    ביצוע הנגישות בטקסים ואירועים נדרש מתוקף התקנות. לצורך איפיון הדרישות והפתרונות מומלץ לפנות כבר בשלב התכנון אל איש מקצוע, לזהות הכשלים במקום בו מתוכנן האירוע, הצרכים המיוחדים העולים מההפקה ואופי הטקס ולקבל החלטות כיצד ניתן להתגבר על הכשלים על מנת לאפשר לכולם לקחת חלק באירוע. יש לוודא טרם קיום האירוע כי פורסם לציבור על כך שהאירוע יהיה נגיש ופרטים לגבי אופי הנגישות בכל אמצעי התקשורת בהם ניתן מידע על האירוע, על מנת לאפשר לאנשים עם מוגבלויות לבחור לצאת ולהגיע לאירוע.

    מהלב הנגישה טקסים רבים לטובת אנשים בעלי מוגבלויות: טקס הדלת המשואות, טקסים בבתי עלמין וכנסים רבים. נשמח לסייע בתכנון אירועים נגישים, לפרטים נוספים ניתן לפנות דרך "צור קשר" בדף הראשי.

    השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם


      בין לקוחותינו

      curve