×
banner
NewsLatter

לייעוץ והכוונה : 072-3954738

    img
    cover cover

    כל פתרונות הנגישות

    יצירת קשר


    הנגשה לכבדי שמיעה


    לקות המתבטאת באובדן חלקי או מלא של יכולת השמיעה. חירשות תיתכן מלידה, או בשלבים מאוחרים יותר בחיי האדם,   לדוגמה, כתוצאה ממחלה או מתאונה. ללקות שמיעה דרגות רבות, מליקוי שמיעה מזערי, כלומר ירידה של 25-16 דציבל מסף   השמיעה, קל (ירידה של 40-26 דציבל), בינוני (ירידה של 55-41 דציבל), בינוני חמור (ירידה של 70-56 דציבל), חמור  (ירידה של 90-71 דציבל) ועמוק – ירידה של מעל 90 דציבל מסף השמיעה.

    לרוב מתייחסים במושג חירש לאנשים הסובלים  מליקוי חמור או עמוק.

     

     טכנולוגיות להנגשת שמיעה

    1. מכשירי שמיעה – מכשיר שמגביר את עוצמת הקול ונועד לסייע לאנשים בעלי לקות שמיעה. חלק ממכשירי השמיעה גם מעבדים את הצליל כדי לשפר את יכולת המשתמש להבין צלילי דיבור.
    2. מגברים אישיים – מגבר שמיעה אישי סטריאופוני לאנשים הסובלים מירידה בשמיעה. המגבר ניתן לשימוש בהצגות, הרצאות, ישיבות ושיחה בחברה. ניתן לכיוון עוצמה ותדרים בהתאם לירידת השמיעה.
    3. מערכות FM – אנשים עם ליקוי שמיעה מתקשים לשמוע ולהבין את הנאמר במצבים שונים, טכנולוגית מערכות ה- FM מסייעת בפתרון הקשיים המתעוררים במצבים אלה. השידור בין שני חלקי המערכת מתבצע באמצעות גלי FM (גלי רדיו), כאשר שני חלקי המערכת מכוונים על אותו תדר.
    4. אוזניות לטלוויזיה  – אוזניות אלחוטיות לטלוויזיה. למערכת חיבור ישיר לטלוויזיה המאפשר שמיעת הטלוויזיה גם דרך הרמקולים. ניתנת לכיוון של עוצמה ותדרים בהתאם לירידת השמיעה. תואמת את המערכות בתיאטראות.
    5. טלפונים מוגברים – טלפון מוגבר בעל אפשרות להגברת השיחה והצלצול. אפשרות לוויסות עוצמה וצלילים, בעל הבזק בעת קבלת שיחה. רמקול איכותי לשיחה ללא הרמת השפופרת,צג שיחה מזוהה ומונה שיחה.
    6.  מערכות התראה – המערכת מתריעה על בכי תינוק, צלצול דלת, פקס או טלפון, אזעקה ועוד. התראה באמצעות צלצול, ויברציה ותאורה שונה לכל מטרה.
    7. כתוביות – מאפשר לאדם לקוי שמיעה לצפות בטלוויזיה/תיאטרון.

     

      דוגמאות להנגשה לכבדי שמיעה

     הנגשת אולמות תיאטרון לטובת שידור לאוזניות IR לשידור בטלוויזיה ובתיאטרון ,

     כגון: תיאטרון הבימה, היכל התרבות מודיעין.

     בית חולים הלל יפה

    השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם


      בין לקוחותינו

      curve