×
banner
NewsLatter

לייעוץ והכוונה : 072-3954738

    img
    cover cover

    כל פתרונות הנגישות

    יצירת קשר


    כיצד מנגישים עסק? חלק א'


    כידוע, החוק במדינת ישראל מחייב בתי עסק לבצע את כל הצעדים האפשריים על מנת להפוך את בית העסק לנגיש ככל האפשר. אבל איך מתחילים? אספנו עבורכם מקבץ טיפים שיסייעו לכם להבין כיצד לבצע את הנגשת העסק בצורה יעילה יותר.

    ראשית, עליכם לשאול את עצמכם את השאלות הנכונות. לכל אחת מהן, נעניק לכם תשובה שתעשה לכם קצת סדר:

    האם לקוח עם מוגבלות יכול להגיע בקלות לבית העסק?

    • לפני פתח הכניסה לבית העסק, יש להשאיר רחבה פנויה בגודל של 170X130 ס"מ לפחות, על מנת להקל על לקוח המתנייד בעזרת כיסא גלגלים, בדרכו לדלת הכניסה.
    • יש לשאוף שהרחבה תהיה נקייה לחלוטין מחפצים גדולים כגון פחי אשפה, ארגזים, מעמדים גדולים ועוד. כמובן שאם ישנם מכשולים שאינם נמצאים תחת אחריותכם, רצוי לפנות לגורם האחראי עליהם.
    • חול, חצץ, שטיחים עבים ומשטחים נוספים אחרים בהם יש בליטות ושקעים עלולים להוות מכשול עבור אנשים עם מוגבלות. לכן, יש לדאוג לרצפה ישרה ואופקית ככל הניתן.
    • אם קיימת מדרגה בכניסה לבית העסק שהפרש הגובה הינו מעל סנטימטר אחד, יש להתקין רמפה.

    הנגשת אתרים והתאמתם לאנשים עם מוגבלות

    מלבד העולם הפיזי יש להתייחס גם לנושא נגישות אתרי האינטרנט אשר בשנים האחרונות החלה אכיפה אזרחית ומנהלית שבמסגרתה בעלי עסקים רבים שיש ברשותם אתרי אינטרנט שאינה נגישים חשופים לתביעות או לתלונות מקרב משתמשים רבים.

    בכדי לוודא שאתר האינטרנט שברשותכם נגיש בהתאם לדרישות התקן, יש לבצע בדיקה מקיפה שבמהלכה מוודאים כי האתר עומד בתקנים הנדרשים ובמידה ולא יש לבצע את ההתאמות הנדרשות לצורך התאמתו לטכנולוגיות מסייעות שימושיות בקרב אנשים עם מוגבלות. דוגמה לטכנולוגיה מסייעת נפוצה היא תוכנה להקראת מסך אשר נמצאת בשימוש רב בקרב אנשים עם מוגבלות.

    כיצד מעניקים שירות נגיש? או כיצד יודעים למה זקוק לקוח עם מוגבלות?

    • ההמלצה הטובה ביותר היא פשוט – לשאול! להציע עזרה לאדם שנראה מעט מתקשה בהורדת מוצר מהמדף, מילוי טפסים, קריאה ועוד.
    • קבלו בהבנה תשובה שלילית במידה ותקבלו כזו.
    • אפשרו תקשורת נגישה בכל הערוצים – פנים אל פנים, אתר אינטרנט נגיש, טלפונים חכמים שיוכלו לסייע מאוד לאנשים עם מוגבלות שמיעה או דיבור וישמחו לקבל מכם שירות באמצעות הדואר האלקטרוני, וואצפ ועוד.
    • תנו את השירות במקום בו כולם מקבלים אותו מכם. עם זאת, רצוי לאפשר לאדם עם מוגבלות להגיע אליכם קודם. בנוסף לכך, הקפידו על שירות ישיר ובגובה העיניים עם הלקוח שמולכם. זכרו שמדובר בלקוח ככל הלקוחות ואתם מעוניינים להעניק לו חוויית שירות בלתי נשכחת!

    כמובן, אלו רק חלק מההמלצות והצעדים שניתן לבצע כדי להנגיש את בית העסק שלכם. רוצים ללמוד עוד? זה הזמן ליצור עמנו קשר, נשמח לייעץ לכם על כל האפשרויות הקיימות בפניכם להנגשת בית העסק.

    השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם


      בין לקוחותינו

      curve